Savirūpos organizavimas ugdymo įstaigose

Savirūpos organizavimas ugdymo įstaigose
Atnaujinta: 2025-02-24

Pagalbos mokinių savirūpai organizavimas ugdymo įstaigose

Savirūpos tikslas skatinanti mokinių savarankišką sveikatos priežiūrą ir atsakomybę už savo gerovę. Savirūpos planas – tai individualūs sveikatos priežiūros planas, kuris padeda mokiniams savarankiškai rūpintis savo sveikata mokykloje. Savirūpos planai yra skirti mokiniams, turintiems lėtinių neinfekcinių ligų (LNL) (pvz., astmos, diabeto, alergijų) ar specialiųjų sveikatos poreikių ir padeda užtikrinti tinkamą priežiūrą bei reagavimą į galimas situacijas.

Savirūpos planas yra susitarimas tarp mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų), Mokyklos ir visuomenės sveikatos specialisto, kuriame nurodomi konkretūs pagalbos mokinio, sergančio LNL savirūpai Mokykloje poreikiai ir reikiama pagalba mokinio savirūpai mokymosi proceso metu.
Užpildytas ir suderintas Planas tampa Mokymo sutarties neatsiejama dalimi. Vadovaudamasi Plane pateikta informacija, Mokykla įgyvendina pagalbos mokinio savirūpai priemones.
Savirūpos planas pritaikokas individualiai kiekvienam mokiniui ir pildomas atsižvelgiant į kiekvieno mokinio sveikatos būklę, gydytojų rekomendacijas. Tėvai (globėjai, rūpintojai) turi apmastyti, kokios pagalbos ir kada gali reikėti vaikui, ką jis gali atlikti pats, o kokiems veiksmams atlikti reikalinga papildoma pagalba. Vaikams, sergantiems lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis, mokinio savirūpai reikalingą pagalbą organizuoja ugdymo įstaiga.

Kaip vyksta mokinio savirūpos organizavimas?

  1. Visuomenės sveikatos specialistas, vykdantis sveikatos priežiūrą mokykloje, naudodamasis vaikų sveikatos stebėsenos informacinės sistemos duomenimis (VSS IS) pagal pateiktas formas Nr. E027-1 „Mokinio sveikatos pažymėjimas“, sudaro sąrašą mokinių, kurie serga lėtinėmis neinfekcinėmis ligomis ir kuriems yra nurodytos gydytojų rekomendacijos ir/arba skubios pagalbos poreikis ir jį pateikia mokyklos vadovui arba jo įgaliotam asmeniui.
  2. Atsiradus poreikiui, vadovas arba jo įgaliotas asmuo organizuoja susitikimą su tėvais (globėjais) dėl pagalbos mokinio savirūpai proceso įgyvendinimo mokykloje.
  3. Pagalba mokinio savirūpai organizuojama atsižvelgiant į mokinio poreikius ir gydytojų rekomendacijas pagal mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymą ir sudarant mokymo sutartį.
  4. Sudarant mokymo sutartį, tėvai (globėjai, rūpintojai) kartu su mokykla, jeigu yra pagalbos poreikis mokinio savirūpai, užpildo „Pagalbos mokinio savirūpai, kai mokinys serga lėtine neinfekcine liga, teikimo mokykloje planą“. Planas gali būti pildomas pasitelkiant vaiką gydantį gydytoją. 
  5. Mokyklos vadovas paskiria asmenis, atsakingus už plano arba atskirų plano dalių vykdymą.
  6. Mokinio savirūpos įgyvendinimo procese dalyvauja mokinys, jo tėvai (globėjai, rūpintojai), visuomenės sveikatos specialistas, mokyklos vadovas ar jo įgaliotas atstovas, mokinį ugdantys mokytojai ir kiti švietimo pagalbos specialistai.
  7. Pasikeitus mokinio sveikatos būklei ar pasikeitus rekomendacijoms mokyklai pateikiamas naujas Pažymėjimas  ir papildomas/koreguojamas mokinio savirūpos planas. 
  8. Jeigu tėvai (globėjai) piktybiškai atsisako bendradarbiauti su mokykla dėl pagalbos mokiniui savirūpai įgyvendinimo mokykloje ir neužpildo raštiško sutikimo, kad pagalba mokinio savirūpai nereikalinga, konkretus atvejis gali būti nagrinėjamas Vaiko gerovės komisijos posėdyje, užtikrinant vaiko privatumą ir laikantis konfidencialumo principų.